Na zijn terugkeer naar Nederland bleef Savery gemaniëreerde fantasielandschappen maken. Om dieptewerking te creëren, gebruikte hij vaak drie achter elkaar liggende zones: een aardkleurige voorgrond met geboomte, een doorkijk in het midden en een blauwe achtergrond. De verhogingen links en rechts werken als coulissen en versterken de dieptewerking. Centraal wordt een struisvogel aangevallen door een steltvogel. De struisvogel is omringd…
Lees meer
Na zijn terugkeer naar Nederland bleef Savery gemaniëreerde fantasielandschappen maken. Om dieptewerking te creëren, gebruikte hij vaak drie achter elkaar liggende zones: een aardkleurige voorgrond met geboomte, een doorkijk in het midden en een blauwe achtergrond. De verhogingen links en rechts werken als coulissen en versterken de dieptewerking. Centraal wordt een struisvogel aangevallen door een steltvogel. De struisvogel is omringd door twee zwanen, een pelikaan, een haan en een gans. Links heerst een onrustige sfeer terwijl de edelherten rechts het gebeuren in alle kalmte gadeslaan.
Lees minder