Academische ornamentstudie: reliëf met twee figuren

Auteursrechtelijke bescherming niet bepaald

Kunstenaar / maker

anoniem (tekenaar)

Datering

circa 1853 - circa 1887

Periode

19de eeuw

Collectie

Musea Brugge
Academische studie van een ornament in hoogreliëf. De naam van de tekenaar en de exacte datering zijn niet gekend. Deze studie werd gemaakt door een leerling aan de Academie Brugge. Deze tekenaar won de eerste prijs in het concours om plaatsen. Het reliëf is getekend op liggend formaat en is bladvullend. Rechts is een man met baard en ontbloot bovenlichaam…
Lees meer
Academische studie van een ornament in hoogreliëf. De naam van de tekenaar en de exacte datering zijn niet gekend. Deze studie werd gemaakt door een leerling aan de Academie Brugge. Deze tekenaar won de eerste prijs in het concours om plaatsen. Het reliëf is getekend op liggend formaat en is bladvullend. Rechts is een man met baard en ontbloot bovenlichaam afgebeeld. Hij zit op een bankje onder een boomstronk en maakt een wijzend gebaar naar de vrouw die voor hem staat. Ze reikt hem een boek aan en houdt een stok in de hand. Het gebruikte medium is zwart krijt of houtskool. De aantekeningen verwijzen naar de wedstrijd. Rechtsboven staat de academiestempel met handtekening van directeur Wallays. Aan de hand van zijn directeurschap kan de studie gedateerd worden tussen 1853 en 1887. Onderaan wordt aangegeven dat de tekening voor een wedstrijd om plaatsen werd gemaakt. Dat de leerling eerste werd, noteerde men met het nummer '1'.
Lees minder

Meer over dit werk

Kenmerken
Kunstenaar / maker anoniem
Type tekening
Categorie tekeningen AAT
Materiaal
tekening op papier in zwart krijt of houtskool
Afmetingen 600 x 730 mm
Locatie Depot
Objectnummer 0022.GRO0499.II
Beschrijving
Onderwerpen ornament , figuurvoorstellingen AAT
Vlaamse Kunstcollectie - NL

Your browser doesn't meet the minimum requirements to view this website. The browsers below are compatible. If you do not have one of these browsers, click on the icon to download the preferred browser.