Gravure van een staand mannelijk naakt gegraveerd door Eugène Copman circa 1861. Het model is een bebaarde man die frontaal is afgebeeld. Hij draait zijn hoofd zijwaarts en houdt een stok in zijn linkerhand. Met zijn linkervoet stapt hij op een houten steunblok. Zijn rechterhand rust op een hoge sokkel waarover een doek gedrapeerd is. Het gaat om een chine-collé…
Lees meer
Gravure van een staand mannelijk naakt gegraveerd door Eugène Copman circa 1861. Het model is een bebaarde man die frontaal is afgebeeld. Hij draait zijn hoofd zijwaarts en houdt een stok in zijn linkerhand. Met zijn linkervoet stapt hij op een houten steunblok. Zijn rechterhand rust op een hoge sokkel waarover een doek gedrapeerd is. Het gaat om een chine-collé gravure gedrukt op papier met zichtbare plaatrand. Delen van de prent zijn geëtst, waaronder stukken van beide sokkels. Er is een stempel linksboven van de Koninklijke Academie van Antwerpen met schilden van de Sint-Lucasgilde, de burcht van Antwerpen en twee handen. Opmerkelijk is dat de stempel gespiegeld is, wat doet vermoeden dat het merk tijdens het graveerproces op de plaat werd gestempeld. Er zijn verschillende afdrukken van deze gravure. Mogelijks kunnen ze in verband gebracht worden met Copmans deelname aan de Prix de Rome in 1861.
Lees minder