Gravure van een staand mannelijk naakt gegraveerd door Eugène Copman circa 1861. Het model is een bebaarde man die frontaal is afgebeeld. Hij draait zijn hoofd zijwaarts en houdt een stok in zijn linkerhand. Met zijn linkervoet stapt hij op een houten steunblok. Zijn rechterhand rust op een hoge sokkel waarover een doek gedrapeerd is. Het gaat om een chine-collé…
Lees meer
Gravure van een staand mannelijk naakt gegraveerd door Eugène Copman circa 1861. Het model is een bebaarde man die frontaal is afgebeeld. Hij draait zijn hoofd zijwaarts en houdt een stok in zijn linkerhand. Met zijn linkervoet stapt hij op een houten steunblok. Zijn rechterhand rust op een hoge sokkel waarover een doek gedrapeerd is. Het gaat om een chine-collé gravure gedrukt op papier, afgesneden binnen de plaatrand. Delen van de prent zijn geëtst, waaronder stukken van beide sokkels. Er zijn verschillende afdrukken van deze gravure. Opmerkelijk is de blinddruk van de stempel die op andere gravures met inkt gedrukt is. Het gaat om een gespiegelde afdruk van de stempel van de Koninklijke Academie van Antwerpen. Linksonder staat Copmans handtekening in potlood. Dit verschilt van andere afdrukken, waarbij de handtekening geëtst is. De gravures kunnen wellicht in verband gebracht worden met Copmans deelname aan de Prix de Rome in 1861.
Lees minder