Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris, 1669-1675, collectie Musea Brugge

Tomyris neemt het recht in eigen handen. Zo wreekt ze zich op diegene dat haar zoon van haar heeft afgenomen. In de zeventiende-eeuwse rechtszalen werden dergelijk voorstellingen gebruikt als herinnering aan het ‘averechtse’, het tegenovergestelde van objectieve gerechtigheid.
Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris, 1669-1675, Musea Brugge
Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris, 1669-1675, Musea Brugge - CC0
Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris
Detail uit: Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris, 1669-1675, Musea Brugge - CC0
Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris
Detail uit: Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris, 1669-1675, Musea Brugge - CC0
Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris
Detail uit: Atelier van Erasmus de Pannemaker jr, De Wraak van Tomyris, 1669-1675, Musea Brugge - CC0
Pieter Pieters, 'De wraak van Tomyris'
Pieter Pieters, 'De wraak van Tomyris', 1610, Musea Brugge, olieverf op doek, inv. 2010.GRO0023.I - CC0, beeld artinflanders.be, foto Dominique Provost
Vlaamse Kunstcollectie - NL

Your browser doesn't meet the minimum requirements to view this website. The browsers below are compatible. If you do not have one of these browsers, click on the icon to download the preferred browser.