Na een periode van vooral symbolische en allegorische onderwerpen kozen vele Franse graveurs rond 1900 voor voorstellingen uit het dagelijkse leven met werkende mensen zoals scharenslijpers en spinsters (O. Yencesse), boeren en landarbeiders (Coudray), kunstschilders (Vernon), alsook voorstellingen van dieren en landschappen. Deze voorstelling van een medailleur aan het werk, waarop Dupré op meesterlijke wijze zichzelf afbeeldt, past eveneens in…
Lees meer
Na een periode van vooral symbolische en allegorische onderwerpen kozen vele Franse graveurs rond 1900 voor voorstellingen uit het dagelijkse leven met werkende mensen zoals scharenslijpers en spinsters (O. Yencesse), boeren en landarbeiders (Coudray), kunstschilders (Vernon), alsook voorstellingen van dieren en landschappen. Deze voorstelling van een medailleur aan het werk, waarop Dupré op meesterlijke wijze zichzelf afbeeldt, past eveneens in die tendens. Op de keerzijde worden twee vrouwen afgebeeld die de afgewerkte penning, nog in zijn doosje, bewonderen op het terras van hun tuin.
Lees minder